Sjuk...

Usch vart sjuk igår kväll ungefär samma tid som Tindra precis somnat, fick magsjuka och har spytt hela natten :(
Har feber också men den var värst i natt även den. Har klarat mig hela dagen från att spy. Och Tindra har klarat sig från de som tur är :)
Så hon åkte till dagis efter 9 med C som kom och hämtade henne som tur var för jag orkade verkligen inte alls göra nå imorse... Och C hämtade henne även efter jobbet och körde hit henne. Tack så mycket de var uppskattat! =)
Men iaf så under dagen efter att jag sovit ganska så mycket så mådde jag bättre tills jag prova äta lite yoghurt som Karro var så snäll och var och köpte åt mig de och fruktdryck som är bra för magen. Men efter jag ätit lite yoghurt så började jag må illa som satan och kändes som jag skulle spy hela tiden :S
Låg på soffan men kände att jag verkligen inte skulle orka resa mig upp för att fixa till Lillan för sängen, så jag smsad C och frågade om han kunde komma förbi och lägga henne. Och de kunde han, som tur var för jag kunde inte en stå upp utan att det kändes som om jag skulle spy.... Så tack för de också :)

Känner fortfarande att jag har lite feber så ska snart ta en tablett och lägga mig och sova så kanske de släpper lite tills imorgon.
Men funderade hur jag skulle orka ta Tindra till dagsi imorgon fast de behövde jag inte tänka på så mycket för Emma erbjöd sig att föra dit henne =)
Tack bebis!
Sen får C hämta henne igen efter jobbet, så jag får vila hela dagen igen och förhoppningsvis blir friskare så jag orkar göra något...

Tänkte ju som ha fest på fredag fast som det ser ut nu så skulle jag inte ens tordas dricka för magens skulle. Så är bättre och spara de till nästa helg istället då jag är helt frisk.
Plus att jag har tänkt att hinna baka lite grann till på söndag iaf och jag vet mamma allt sånt går å köpa men du känner mig ;P
Och på tal om mamma så sa hon en jätte bra sak som jag helt glömt bort, att man ska ju dricka cola när man har magsjuka. Och jag har ju igne cola hemma för dricker inte de, men så kom mamma på at jag har ju min soda streamer med smak av cola där. Så de har jag gjort nu och sitter och pimplar avslagen cola och hoppas på att de ska kännas bättre :) Tack mamma...

Nåja nu ska jag gå och vila, vi får höras sen...
Hoppas ni är friska iaf :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Älskade ungen min, hur mår du nu?

Tur att du har storasyster nära som kan hjälpa dig.Har feber ännu själv och näsan rinner son f.a.n!

Ringer i morgon kväll! Kramisar!!!!

2008-12-04 @ 15:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback