13 månader :)

Idag vart min lilla tjej hela 13 månader gammal. Tyckte att det var nyss hon fyllde 1 år men de är redan 1 månad sen :)


Helgen vart rätt så lugn, på lördag efter att Christoffer kommit hem så åkte vi in till för att kolla på rean lite och jag hittade mig ett par mjukisbyxor som vart skit snygga :) Men som jag för övrigt måste tillbaka med för att när jag kom hem och skulle prova dom så satt den där stöldskydds grejen kvar på byxorna :O Och man törs ju inte ta bort det själv ifall de skulle bli hål eller något sådant!
Så de blir att fara in med byxorna under veckan så jag kan använda dom. Ser nu mera ut som om jag har snott dom :P (de har jag inte) :)
Efter stan for vi hem till Jonna en sväng för att hålla henne sällskap ett tag och hjälpa till med tårtan medan hon bakade muffins =)
Var där ett tag sen åkte vi hem och då skulle Christoffer ut en sväng med ändrade sig och stannade hemma med mig istället. Vilket jag tyckte att han absolut kunde göra.

Och söndag vart det full rulle hela dagen :)
Började med att vakna och sen fara och handla lite och sen sätta igång med tårtan som jag tänkt göra skit länge men inte blivit av, så de vart att göra den igår då. Endast för att vi skulle få fin besök av mina föräldrar :P
Dom köpte med sig mat som vi skulle äta här och de vart kött som vi grillade med pommes frites som vi friterade. De vart riktigt gott kan jag säga :D
Och efter de spelade vi lite kort och sen vart det att äta tårta. Och den var jätte god!
 

Sen städade vi undan lite snabbt för att göra oss klara och åka till hertsön för att lämna Jonnas present och hälsa på en snabb sväng & önska henne grattis och en bra resa till Gbg :)
Sen bar de av till Tindras farfar för att hälsa på en sista gång innan dom åker på semester och kommer vara borta i 2 veckor. Tog även med resten av tårtan till dom så dom också fick smaka på den och även dom tyckte att den var god ;D
Så de vart ett lyckat bakverk iaf, fast de var första gången som jag provade att göra den. Så de blir att göra den fler gången också. :P
Sötnosen när hon provar pappas hatt  :D
   
Tindra efter ett bad och nät hon undersöker vad som finns i tvättmaskinen....
     

Idag vet jag inte alls vad dagen har att bjuda på eller vad man ska göra utan de blir väl som vanligt att dra hit Karro när dom har vaknat. Men vi kanske tar en prommis dit om ett tag, när det är dags för Lillan att vila en stund. =)

Tindra när hon dricker mjölk på sitt sätt :D
     

Nå men ska se vad vi hittar på att göra, för vi väntar även en massa gubbar från Lulebo som ska fixa en massa saker här hemma som inte funkar. Tex: Spis luckorna går att öppnar utan att trycka ner knappen, kranen läcker, kylen har alldelens för hög temperatur och golvet i toan har släppt. De var säkert mer men de var de jag kom ihåg nu!
Så får hoppas att dom kommer och fixar de idag så de blir gjort.

Men vi ska göra nå vetttigt eller något iaf :)

Tindra äter själv.


Hej på er....

Kommentarer
Postat av: Karolina

Tårtan var ju jättegod :D

Postat av: mamma

Hoppas att det ordnade sig med lulebo och alla felen!!!!

Längtar till på fredag!!!!

Kramisar!

2008-07-10 @ 12:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback