Ikea & Marknad....

Ja vi kom som sagt igår hit till mamma & pappa. Fick mat och lite cider och dricka, till de så spelade vi lite kort också. (som jag vann alla ggr i) :D

Vaknade kring halv 7 tror jag klockan var, av att det var så himla varmt och hade lite svårt att somna om, men gjorde ändå tillslut :)
Vaknade igen halv 8 och då var det ingen ide att ens försöka somna om utan vi tog på oss kläderna och gick ner. Utan lillan då som fortfarande sov. =) Vi hann äta frukost och se slutet på en film på tv innan Tindra vaknade klockan 9 :P Då hon hade sovit färdigt... :D
Gav henne frukost och lekte en stund och Anna gick sen ut för att gunga med henne, medan dom gjorde de så fixade jag till mig och gjorde mig klar.
För vi bestämde för att vi skulle göra bort Ikea idag på morgonen/förmiddan :)
Sagt och gjort så åkte vi in till stan (utan lillan då som stannade hemma med mormor) för att köpa de vi skulle ha därifrån plus att det blev lite annat också ;D Men de blir det alltid när man far dit.
Men iaf så fick vi med oss byrån som vi skulle ha, ramar, galgar, en tvättkorg i trä och lite annat smått och gott :P
Och till Tindras rum hittade vi ett rött bord, 4 st rosa pallar, en matta, en hylla och säkert något mer också :DD



Sen åkte vi såklart till Finland för att fara på Alko. De är ett måste om man ändå är där, mycket billigare sprit än i Sverige. Vart 3 flaskor dock är 1 till Karro :D Men nu har man lite grann så man slipper tänka på de nästa gång man ska festa :P

När vi väl kom tillbaka hit så åt vi lite bulla för att sen packa in oss i bilen för att fara på marknaden i Övertorneå (som vi alltid far på) (:
Vi hittade en bra plats att stå på av ren tur bara och sen var det bara att börja gå igenom hela marknaden för att se vad som fanns.
Vi gick ett varv och mötte sen upp mamma, Anna och Hillevi (som åkte strax innan vi gjorde) och kollade runt igen.
Jag själv ville hitta något snyggt linne i någon ljusare färg, för jag har mest bara mörka färger :)
Men jag köpte en väska åt Karro som hon ville ha och sen precis innan vi skulle fara så gick vi förbi ett ställ där vart jag & Anna hade kollat innan och hittade ett par stycken fina =) Men vi gick dit igen och jag hittade mig ett jätte snyggt linne i ljus färg med lite militär grejs på och ett bälte :P Billigt och bra :D

Innan vi åkte hem så svängde vi förbi Ica och jag sprang in för att köpa lite godis och en dricka och såklart så var det mycket folk med 2 kassor öppna. Så när jag kom ut hade Tindra hunnit somna, men de gjorde inge för hon sitter själv bak nu när vi har en massa grejer i bilen :)
Väl hemma igen då så började pappa att grilla fläskfilé och till de åt vi potatisklyftor med nån sås till. De var verkligen super gott :D Och till efterrätt åt vi persikoklyftor med grädde till och bulla. :P

Så resten av kvällen blir nog att spendera framför tvn med godis, chips och ostbågar :D Massa onyttigt men de måste man få äta nån gång iaf :P

Jag vet de blir en massa bilder som är likadana nu, men har inga nya här :)



Men ska vara lite social nu men vi hörs sen!






Kommentarer
Postat av: jonna

hoppas du hade en trevlig helg:) vi måste hitta på nåt snart:) puss

2008-07-13 @ 23:25:03
Postat av: Mamma

Titta in på min blogg!

Bullbakerskan finns där!!!

Kramisar!

2008-07-16 @ 17:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback