Lite Storm....

Vi har just lite snöstorm utomhus nu!
Började igår lite smått att blåsa men ett par timmar senare så vart det snöstorm och så har det fortsatt hela natten och gör de än...
Härligt med snö men måste de blåsa så jävulskt bara för de? De får gärna snöa hur mycket som helst, men blåsten kan jag klara mig utan.

Ja helgen då.
Dom kom som sagt i lördags och ganska så tidigt faktiskt, vi gick hem till mig och fick lite grejer som vi tog upp och satte på plats.
Sen åt vi mat som dom hade med sig och de var gott som vanligt :)
Efter de åkte vi iväg till dollarstore, där hittade ja lite smågrejs som behövdes och sen sprang jag in på Barnenshus för att se om dom hade skötbords dynor, men dock var priserna hudlösa så de struntade jag i totalt. Och så trodde mamma att dom hade nån sån liggandes hemma, annars är det bara att köpa från Ikea en sån där uppblåsbar.
Vi åkte vidare till öb och hittade mera saker att köpa och sen till jysk för att köpa sängben till min säng, som jag äntligen fått nu :) och rullgardin till Tindras rum, dock så fick vi inte upp den utan borrmaskin så de får stå tills helgen då C skulle hjälpa mig, :)

Har fått min kökslampa fixad så nu lyser den bara bra och fick mattor av min mormor så nu ekar det inte lika mycket.
Fick mig även en stor hallspegel som ska hängas upp måste bara köpa plugg så att den sitter, för den var inte helt lätt att lyfta :P
Ja iallafall så handla vi lite på Ica maxi och jag hittade mig mina pärmar så jag kan få ordning på mina papper och sånt. Köpte även julmust bara för att det är så himla gott :D
Har druckit flera liter redan och det är inte ens december :p haha

Igår var det 2 veckor tills jag fyller år! Wohoo :P
Inte för att det är nå speciellt, men man fyller ju ändå bara år 1 gång om året trots allt....

Nåja idag blir det att städa lägenheten så den är ren igen och sen ska jag se om det finns nån tvätttid ledig under veckan, måste passa på när Tindra är hos sin pappa under denna vecka.
Dock så kommer jag hämta henne tidigare iaf 2 dagar den här veckan, så hon inte behöver vara till 17.15 varje dag och är jag ändå bara hemma så kan hon lika gärna vara med mig :)
Men idag så ska hon vara hela dagen för att prova och imorgon hämtar jag henne, lika så onsdag men dock torsdag så får hon vara till 17.15 igen för jag har en tid på arbets på eftermiddan att passa.
Och fredag ska hon då inte behöva vara till 17, så då får hon komma och vara med mig. :)


Känns faktiskt rätt så skönt att få ha 1 vecka för mig själv, första gången jag har 7 lediga kvällar i veckan att göra precis vad jag vill utan att behöva tänka på nåt annat...
Visst låter kanske dumt att säga så, men faktiskt så behöver jag de för min egen skull... För att jag ska orka sen också.
Men Tindra vet att mamma älskar henne mer än något annat och att jag inte vill vara utan henne <3
   


Och julklappar har jag redan börjat planera och ska köpa dom så fort jag får mina pengar. Har faktiskt bara nån som jag inte är säker på vad det blir.
Och som vanligt så har jag inte en aning om vad man ska köpa åt min kära syster :P Fast som vanligt så brukar det lösa sig ;D

Nej undra om man skulle sätta igång med städningen så jag hinner klart tills 12.50 då det är vbå!
Måste dammsugas, skuras, dammtorka lite och diska och rengöra bänkarna i köket. Så lite har jag att göra idag ...

Nå men hörs sen....




You made my night ;) Just keep make me smile ;)

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha nej, du kan leka i snön :D

Postat av: jonna

låter trevligt:P klart man ska dricka julmust redan nu:P jag har själv druckit flera liter, hehe. pöss

2008-11-24 @ 21:44:12
Postat av: jonna

2008-11-26 @ 09:49:14
URL: http://www
Postat av: jonna

hehe, oj, råkade vst komma åt en knapp där:P jag tar jätte gärna flyttkartonger av dig. annars måste jag hämta hur många som helst på affären, och det är ju inte alls jobbigt:P jo det blev väldigt snabbt. men det kommer finnas gästrum och sånt så du kan sova om du vill:) tindra kan komma hon också;) puss

2008-11-26 @ 09:51:20
Postat av: jonna

bra jag kommer och hämtar dem när det är dags:) du det var jag faktiskt förberedd på:P tro inte att jag glömmer bort din födelsedag;) puss

2008-11-26 @ 17:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback