Mycket att göra....

Jag har kommit fram till att jag inte riktigt gillar att flytta.
Eller visst de är kul att komma till någonting nytt och sen få inreda de hur man själv vill, utan att någon annan ska tycka till.
Jag vet inte hur många ggr jag har hunnit flytta inom Luleå?!
Få se :
*Kyrkogatan - Stan
*Lövskär
*Östermalm
*G-stad - Punktvägen
*G-stad - Blygergränd
*G-stad - Klokergränd
*G-stad - Lotsvägen
*G-stad - Klokergränd (igen)
*G-stad - Mariebergsvägen 89
*Tillfälligt i Kyrkbyn
*Tillbaka till Mariebergsvägen
*Och nu till Tallvägen

Har hunnit med en del ställen och alla är nästan i Gammelstan.....
Ska nog ta det lugnt med flyttandet ett tag nu, har blivit en del på 5 år!
Fast det ska bli så otroligt skönt att få mitt eget nu...

Nåja idag har det varit stressigt med allt jag skulle hunnit göra plus lite till :)
Lämnade Tindra på dagis till kl 09 lagom till fotograferingen, sen hem för att slänga i mig frukost och fick ett mycket trevligt brev imorse också, fick veta att jag fått pengar så jag äntligen kan köpa möbler.

Har packat lite och sen fixat till mig och kikat lite på blocket innan jag gjorde mig klar för att fara in till stan.
Gick först till Lindex för att kolla vad dom hade för "rånarluvor" och vintervantar, men vart besviken dock för dom hade inget sånt som jag var ute efter. Vill ju ha varma vantar i vinter åt Lillan men dom hade bara stickade typ.
Så jag gick till Doffi istället och där hade dom de jag letade efter i överflöd :)
Hittade henne en rånarluva i rosa, ville ha den i rött så det skulle passa overallen men det fanns tyvärr inte, så de rosa blir lika bra.
Och jag är ju ett stor fan av rosa, så mig gjorde det inget :P

Hittade även ett par jätte fina vinterhandskar med foder och en dragkedja på utsidan så det ska vara dubbelt så enkelt att få på vanten.
För den som har försökt sig på att sätta på Tindra en vante med tumme, har nog inte riktigt lyckats, så de här ska nog underlätta ganska så mycket och så blir hon nog inte lika otålig heller. =)
Dom hittade jag rött dock, så de kommer passa jätte bra till hennes overall sen...

När jag var klar där så gick jag ner mot af och skulle skriva ut ett papper som skulle lämnas in till min handläggare och sen var det bara att sitta i ett rum med några stycken till och lyssna på en tant som sa så gott som allt man hört tidigare. Gav mig inte så mycket alls plus att jag ska dit nästa vecka och lämna in mina ansökningshandlingar och få feedback på de.
Jag antar ju att de är min cv jag ska lämna in... Ja de kan väl inte bli mer än så att jag får göra om det.
Men som jag har skrivit de nu så fick jag mig en intervju imorgon, så de kan jag skryta med eller så var det helt enkelt inte så många som sökte :D hahah

Nåja vart klar där halv 16 ungefär så jag gick tillbaka in till stan för att ta första bussen hem så jag kunde hämta hem min skatt!
Sagt och gjort hon vart super glad att se mig så vi gick hem för att hon skulle få äta middag och sen körde vi henne till Karro som skulle passa henne en stund, tack karro :P
Med de gjort så åkte vi till Jysk så jag äntligen skulle få köpa soffan jag har spanat på skit länge, blir att sova på den tills jag får min säng, men nog vet jag de blir bra. Bättre än inget alls iaf.

Gick även in på rusta för att köpa en massa städgrejer som kommer behövas, fast kom på en massa sen efteråt men de kan man köpa på lördag när Mamma & pappa kommer till lule.
Sen for vi förbi C mormor och hämtade mitt köksbord som verkligen måste målas om!
Men de ska jag pyssla med i helgen, måste slipa de först för att få bort alla färg som ligger under.

Fast jag vet inte vilken färg jag vill måla de? Eller om man skulle även göra lite mönster på?
Karro du kan ju sånt hjälp mig ;)
Får fundera lite grann...

Iaf så ska jag försöka hinna packa lite imorgon så man kan köra de jag inte behöver på fredag och kanske köpa nå lampor så man får lite lyse där också :)
Få se ska kolla på blocket igen...
Men sen måste jag även hinna ta en dusch och fixa till mig så jag ser lite vettig ut innan jag ska hinna hämta Tindra och föra henne till Karro och sen in till stan för intervjun.
Plus att jag sen inte alls vet hur länge det håller på, så jag ska packa med mellanmål och middag ifall det blir sent, men C får hämta henne efter jobbet om jag inte hinnet hem i tid :)

Men jag får se imorgon om jag har tid över för att kanske sätta ihop soffan och ställa den på plats, men de lär jag se imorgon...
Annars så kommer det en fredag också och en lördag som jag kommer ha ganska mycket tid till att göra sånt.




Jaja men nu vart det här ganska så långt så jag ska kolla lite Oth sen blir det nog sängen.... :)

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Har kollat rumsbordet och den är kvar!

Vi åker nog o tittar på den i dag!!!!

2008-11-06 @ 07:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback