Turkiet...

Nu kommer de lite om hur det var i Turkiet. (Lite sent men, tid har jag först nu) :P

Vi åkte dit på onsdag kväll då flyget gick och de gick bra att lyfta och allt Tindra sov den mesta delen i min famn,så min bak vart lite avdomnad ;)
Men landningen gick inte lika bra för lillan ville inte ha tutten eller dricka något så de slog igen i hennes öron också :/ men de gick över sen iaf, som tur var :) Och jag kom även underfund med att jag inte är flygrädd iaf, utan flyger gärna fler gånger ;D

Väl framme i Turkiet så klev vi på en buss som skulle ta oss till Alanya och till vårat hotell. Sen checkade vi in och gick upp på rummet för att sova nån timme, dock så fanns det en barnsäng på rummet men de var en säng med skit låga kanter så man var vaken de mesta av dom nätterna så inte Tindra skulle trilla ur sängen.....
Men sen fick vi byta till en riktig resesäng med höga kanter och då kunde man sova betydligt bättre :)

Väl där så gick dagarna ut på att sola, bada, äta en massa ;P och shoppa eller springa på stan varje kväll ungefär =) Men det gjorde absolut ingenting för de var bara kul.
Är det första gången man är utomlands så måste man ju passa på att kolla runt lite och så. :) Men vi hade det jätte trevligt. Sällskapet var de bästa =) Och maten var det inge fel på, men dock så vart man lite less efter en veckan av att bara äta maten på hotellet som var samma på ett ungefär varje dag ..... :)

Men vi såg dock på fotboll en kväll också eller killarna såg fotboll och vi tjejer gick runt och kollade på stan istället,
mycket trevligare ;P och sen åt vi ute och drack lite, så de var jätte kul och snällt av Tord då såklart som bjöd oss. =)

Vi gick även en sväng på dan för att försöka hitta en matvaruaffär för att köpa barnmat åt tjejerna. Men de var inte så lätt, men vi hittade ändå men till våran förvåning så hade dom bara dryck och efterrätt. Alltså ingen vanlig barnmat!
Då började vi fundera vad deras barn fick för mat när dom var små?!

Nåja allt vi gjorde var att ligga vid poolen på dagarna, ta en drink i baren (vi hade all inclusive) och shoppa på kvällarna :)
Alla andra tyckte jag hittade en massa att köpa, men inte jag utan jag köpte mig ett par flipp flopps, 2 tjocktröjor, ett par shorts och ett linne.
Till Tindra hittade vi en jätte fin röd BjörnBorg tröja och så fick hon ett linne och matchande shorts till av Farmor med Hello Kitty på :P Vilma fick en likadan och dom såg ut som tvillingar sen, i likadana vagnar och kläder ;D Skit gulliga!

Och måste tillägga att våran lägenhet där var jätte fin med en ENORM balkong :DD Och en jätte fin utsikt :)
Första bilden på morgonen i Turkiet.-Bilder på balkongen och utsikten från den.
             

Och lite bildern nerifrån poolen på lite av varje:
               

Just de vi var även ner till stranden en dag och skulle sola och så. Sanden var bränn het och de blåste så mycket att man inte kände när man brände sig och de gjorde vi alla skulle jag tro. :) Inte de bästa men man ska ju uppleva de också :P

         

Så nu orkar jag inte lägga upp mer bilder än nån till så får det räcka för ett tag.
Hoppas ni vart nöjd nu :)
    



Såja nu får ni klara er :P

Kommentarer
Postat av: Lotta

ÄNTLIGEN! Jättehärliga bilder, ni verkar ha haft det skitmysigt, avis. Måste nog börja planera en utlandsresa själv nu.. :-P

2008-06-27 @ 11:43:29
Postat av: emelie

guuud vilka fina bilder, jag längtar tillbaka sofia! vi borde börja spara o fara vi o er =)

2008-06-27 @ 12:25:07
Postat av: jonna

fina bilder:) ni verkade ha det trevligt där och lilla Tindra också:) puss

2008-06-27 @ 16:08:38
Postat av: Karolina

Höhö, jag har ju redan hört det mesta och sett alla bilder :P

Postat av: Mamma

Va fina bilderna blev! Har du vänt på alla ännu?

Så man kan se resten när vi kommer nästa gång!

Lillan e ju bara det finaste och bästa!!!!

Kramisar!

2008-06-28 @ 15:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback