Helg....

Ja idag är det fredag igen, tycker att veckan har gått så himla fort fast man inte har gjort något nästan, utan bara varit hemma mest.
 Började med måndag då som vart lugn förutom att vi gick till Karro för att hälsa på och efter Christoffer slutat kom även han dit, för att låna dator så han kunde betala räkningarna :) Alltid lika kul de :P
Efter de var gjort så for vi mot storheden för att handla lite och hem och leka med Lillan innan hon skulle sova.

Och för övrigt så har jag haft 1 hel veckas sovmorgon tycker jag, för Tindra har inte vaknat en enda dag innan 9 :) Känns jätte skönt att få sova lite längre, 2 av dagarna var till och med jag uppe innan hon vaknade =)
Tisdag var inte speciellt händelserik  utan den dagen spenderade jag och Tindra hemma hela dagen och lekte en massa och bara var helt enkelt.
Plus att vi åkte för att hämta ut en ny dator (äntligen) :P Och medan Christoffer var inne på Expert för att bestämma vilken dator vi skulle ta, så gick jag och Tindra på Intersport och Lindex för att kolla vad dom hade i Fleecejacka, mössa & överdragsbyx väg. Kollade på lite men hittade inge som föll mig i smaken, utom en fleecetröja på intersport. och ett par jätte söta leggings åt Tindra som jag har tänkt köpa sen =)
Vi passade även på att lämna in vårat dammsugar skaft som inte vill funka, så vi fick bort de så man kan göra sig av med den gamla sen när den är fixad :)



Jag kommer inte en sihåg vad vi gjorde i onsdags men inte var det något vettigt eftersom det inte finns nå minne av de :D (bra minne där Sofia) :P
Men däremot på torsdag var jag riktigt hurtig och tvättade kläder och dammsög, lagade mat och bakade muffins :P
Så efter att C slutat jobbet och vart kvar för att fixa i bilen i 1 ½ timme ,så hämtade han upp oss och så svängde vi förbi hos Karro en snabbis för att lämna muffins åt henne. Passade även på att skrämma livet ur henne när jag bara låste upp dörren och klev in utan att säga något :D ganska kul om jag får säga det själv! hahah

Sen for vi till H&M för att kolla deras sortiment på de vi var ute efter men så gott som alla byxor vi hittar är mera en täckbyx modell och de blir för varmt att ha nu.
Och så vill jag bara ha ett par att dra över så inte byxorna under blir skitiga men dock så ska dom ända vara lite varma, så hon inte fryser om hon tex har klänning och strump byxor under... haha vilken tur att jag inte motsäger mig själv, men de är inte så säkert att dom är ute så jätte mycket nu fast jag vill ändå ha för de lär nog behövas skulle jag tro... ;)

Så de blir att kolla efter de imorgon igen.
Idag har vi haft besök av mamma & pappa här ett tag för dom skulle hämta Karro som ska åka hem ett tag, synd säger jag för då har jag ingen å vara med på dagarna, men hon kan ju förvänta sig massa terror ändå ;P
Vi åkte och köpte pizza till middag, gott var det och trevligt sällskap är aldrig fel :)
Efter att dom åkte så for vi till storheden (igen) för att handla lite mjölk och sådant, men då hittade jag ett par skit fina leggings åt Tindra i vitt med lite detaljer längst ner som kommer passa jätte bra till hennes shorts och byxklänning :D
Men vill hitta ett par i svart så ska kolla de sen imorgon...

Iaf så blir jag och Tindra ensamma hela dagen imorgon för C ska hjälpa en kompis att flytta till sitt nya hus i Boden. Men vi kommer nog inte att vara sysselösa för vi ska antingen till stan eller så blir det storheden för att kolla lite på grejer :) Och efter de ska vi åka ut till Hertsön för att hälsa på och umgås med Jonna ett tag, var ett tag sen man sågs så ska passa på nu när C ändå inte ska vara hemma. (som vanligt vill jag nästan säga).....

Och resten av helgen vet jag faktiskt inte än vad som händer men de får man väl se helt enkelt.
Hade inte så mycket mer att skriva nu, för nu har ni fått höra om hela våran vecka och helgen nu, så nu får det räcka.
Ska läsa lite bloggar och sen se tv och mysa med min älskling <3

Har läst att så många fått barn nu, så började tänka tillbaka när min lilla prinsessa var så liten....
 

Kan hon inte alltid ha varit så liten? :')



Nu ska jag sluta på riktigt :)
hejs på er!




Äntligen...

Äntligen så har vi fått tillbaka våran dator så nu kan man ha lite mer kontakt till världen.
Och så har vi fått flytta hem efter typ 5 veckor i Kyrkbyn, vi har ett nytt och fint badrum som är ett stort plus fast att det tog så pass länge :)

Annars så har det inte hänt så mycket utan vi skulle ha börjat skola i Tindra på dagis i måndags men vi fick höra att det fanns en plats ledig på ett dagis som ligger mycket närmare och som är helt nybyggt.
Så där ska vi få börja på måndag istället och de gick jätte bra att byta dagis utan problem :)
Så de ska bli spännande att se hur det går...

Har lite att fixa i datorn nu och väntar på att Tindra ska vakna så vi kan äta frukost, hon somnade 21.20 igår kväll och har vaknat 2 ggr i natt och varit lite ledsen men somnade om rätt fort och sover än =) Så nu tycker jag att hon får vakna :P
Få se om vi far till storheden idag och köper de sista som hon behöver nu till hösten en fleece tröja, ett par överdrags byxor och en mössa skulle hon behöva. Få se om man får med karro dit så man slipper åka själv :)
Var och kollade igår och hittade ett par leggings som skulle vara jättefina till klänningar och shorts så får se om man köper dom också :P
Nej nu ska jag se Vbå och se när lillan vaknar =)

 
Lillan i sitt regnställ



Hörs sen....

Nu går hon...

Nu går Tindra själv :D
Hon lekte på golvet och ställde sig upp och klappade sig på magen som hon brukar göra och helt plötsligt så går hon själv fram till sin leklåda :D
Min duktiga tjej!


Allt...

Ja just nu verkar det inte bli nån sommar alls :S Väldans trist om jag får säga de själv, man bli lite nere av de här vädret allt känns så tråkigt....
Och de är så mycket som förändras nu och de är ju för det mesta till en bra fördel :)
Men åt andra sidan så tänker man tvärtom istället...
Jag vet inte har för mycket tid att tänka helt enkelt skulle jag tro.
Men jag är då glad att de finns folk som har drömmar som vet vad dom vill göra och gör det också. Och löser allt efter som de kommer.
Man kan inte planera precis allt men en del.


Men en sak vet jag iaf och de är jag älskar mina 2 <3
Och att de är dom som är min framtid oavsett vilket....



Nåja över till något annat så är vi i Happis nu iaf hos mamma & pappa och hälsar på för de är mammas sista semester vecka nu, så vi passade på medan ändå Christoffer har sin första vecka av 3 veckors semester :)

Är rätt så skönt att veta att han kommer att vara hemma i 3 veckor nu, eller jag hoppas på att han kommer vara lite mer hemma och umgås med oss lite mer. Men de har jag fått som ett löfte :)

Finns inte mycket att göra här men de gör abslout ingenting de är skönt att inte ha några riktiga måsten här...
Och nu sover lillan  så hon orkar vara uppe resten av dagen/kvällen också.
Har fixat till en tvilling vagn här så vi inte alltid behöver ta med en vagn, skönt mer plats i bilen när man åker upp. :P

Men om man skulle göra något annat, vad vet jag dock inte men något får man väl hitta på.



Puss på er!