Jippie!!

Japp jag ska bli inskriven i jobbgaratin den 16 october, jippie!
Ser ju inte framemot praktik efter de men då kanske man får lite pengar iaf... Så de blir att fara dit på informations möte den 16, så jag hoppas på att det är en morgon tid så jag slipper fixa barnvakt åt Tindra på dagen. =)

Så håller på att kolla en massa och fick lite tips från Emelie vad ska kan vara bra att göra innan man ska dit. Så de ska jag fixa hem papper om ikväll, och har jag tur så kanske jag kan boka den där, med tanke på min kötid så ska det inte vara så svårt att få den :)
Nåja man kan alltid hoppas på det bästa.


<3

Nej men nu ska jag ta mig en snabb dusch innan Lillan kommer hem då jag ska lägga henne :)


"De finns lite ljus i mörkret ändå" ;)

Dagis och stan...

Tisdag idag och lillan är på dagis som vanligt mellan 8.30 - 13.30 och efter att jag har hämtat Tindra så måste vi åka in till stan igen..... För att lämna in papprena till lulebo, man kunde inte fylla i dom där igår utan man var tvungen att ha 2 st som bevittande de. OCh som tur var så kom Emma & Danne och skrev på, tack! :)

Så åker in och lämnar de där så man får de gjort.
Har även ringt till af för att få min handläggares nummer så jag kan kontakta henne om en ny handlingsplan, fast då är det ju självklart att när jag ringer henne så är hon inte där utan återkommer 13.15. Så jag måste ringa snabbt innan jag hämtar Tindra och hoppas på att hon inte ska prata en massa onödigt. Annars blir jag sen igen...
Men blir jag sen får jag väl bara säga att jag satt i tele med Af....

Nej men ska göra mig klar så jag är klar att gå så fort jag har ringt :)



Plus att jag är väldigt bra på datum ;)


Ny vecka....

Nu har vi en ny vecka igen och ny saker att göra....
Så idag blir det att fara in till stan för att fixa de där på lulebo, så man får de gjort.
Sen kanske man tar sig en sväng förbi kappahl och ser om dom har nå tröjor åt lillan, hon skulle behöva nån ny utan dragkedja och huva och så har jag 25% på barnkläder där, så kanske ska passa på om man hittar något :)

Så snart ska vi börja göra oss klara och sen åka så vi får det gjort, Tindra måste ändå få sova en stund med tanke på att hon klev upp kl 9 i morse och då är det bättre att hon sover i vagen för då sover hon inte lika länge.
Nä nu ska jag hänga upp tvätten och börja fixa oss :)



Hörs sen....

Lördag....

Så var det lördag eftermiddag nu...
Och jag har inte hunnit göra mycket alls, vart lite sent igår så man sov en aning längre idag fast de så vart de bara 4 timmars sömn på morgonen.
Men inte gör det nå, jag klarar mig alltid :)
Och ikväll är det fest som sagt ska bli riktigt kul.

Men om man skulle börja göra sig klar så man kommer i väg i tid och inte kommer sist som vanligt...
Hade inte speciellt mycket att skriva alls, utan skulle bara göra en uppdatering.. :)


Men ni får ha en trevlig kväll, de ska iaf jag ha!

Fredag hela dagen....

Ja så var det fredag, äntligen!
Har hunnit med lite grann redan idag, vaknade klev upp med Tindra, åt frukost, lekte en massa sen tog vi på oss kläderna och gick ut för att vänta på Emma så åkte vi till storheden, för att inhandla drickat tills imorgon.
Efter de gick vi in en sväng på Lindex för att kolla vad dom hade, inte speciellt mycket kan jag tala om. Men som vanligt är de så att man hittar något och just då har man inga pengar.
Kollade lite på smink och Emma var snäll och lånade mig lite pengar så jag kunde köpa en ny mascara, för min är var helt slut :S Så de var snällt....
Sen gick vi vidare in på Coop och på apoteket, där Emma skulle ha någonting. Fast helt ärligt så hann jag inte alls kolla på någonting, för jag hade en lite tjej som mest sprang runt och skulle dra i allt hon hittade :P Så de var extra mycket jobb plus de inne på Lindex med alla hyllor med saker som kan gå sönder ;)


Men inte gjorde de nå, de är ju så de är att ha en liten en som ska upptäcka allt nytt. =)

Nåja efter de så började lillan vara ganska så trött så vi for hem igen för att äta lite lunch och sen la jag henne för att vila en stund. Och hon har sovit sen 12.40 och sover än. Så de var en trött dam vi hade att göra med.

Men nu börjar jag bli laddad inför imorgon, längtar, ska bli skit skoj att träffa alla igen. Har blivit ett tag sen sist den här gången också :/ Men får ju träffa alla imorgon så de blir jätte bra. Och jag hoppas på en mycket trevlig kväll. :)

Men först så har vi ju fredag kväll att hitta på något att göra och jag vet faktiskt inte än vad de blir man hittar på.
 Men jag tänker då absolut inte sitta hemma. Jag måste passa på nu när jag är "ledig" att göra så mycket jag bara kan, som jag inte kan göra annars....
Så man får se hur kvällen blir.
Men jag har mina aningar att även den kan bli bra ;)

Nej nu ska jag se lite tv och vänta på att min lilltjej ska vakna så jag har något att göra ;P



Ha en bra kväll.... (de tänker då jag ha iaf)...


Torsdag idag.....

Så var det torsdag också, en dag närmare helgen...
Och helgen är faktiskt planerad på ett ungefär iaf, men lördan vet jag hur det blir :) Men fredag är ännu lite luddig, men de finns ju en del alternativ att välja mellan, så vi får se hur det blir. :)

Men nu har jag tagit mig kragen och lagt in nya bilder på lillan på datorn.

Tindra posar ;)

Ja vi vart en smula sena till dagis men Tindra ville sova en lite stund länge i morse, så jag lät henne innan vi gjorde oss klara och sen gick till dagis, där hon vart lite ledsen igen men de går bättre och bättre för varje gång :)
Så jag gick hem för att städa (igen) i brist på annat så har jag dammsugit & skurat hela lägenheten och städat toan. Så nu är det rent och snyggt, precis som de ska vara. Nu ska jag bara vika in tvätten så är jag klar med dagens grejer.
Ja ska se göra mig klar innan jag hämtar Tindra för det blir att åka in till stan med Emma där efter halv 14 :) Så får se om man hittar något.

Så få se när man får en tid...?!
Förhoppningsvis så dröjer det inte länge, utan att det går fort...

Sen resten av dagen blir att vara i stan sen hem och laga nå middag, sen skulle Tindra faktiskt behöva bada och de skulle behövas handlas lite, fast de kan man göra imorgon också om de krisar med tid :P

Nåja men jag ska göra lite nytta och ringa Af om jag orkar idag, eller så gör jag det imorgon helt enkelt.
Men men till nästan gång...

Mammas hjärta <3

Just de ett tack till Karro för den nya desigen här ;)
See you...


Grattis....

Nu tänkte jag skriva ett inlägg enbart för att min underbara syster fyller 22 idag :D



Grattis Broor :P
Hoppas du får en jätte bra dag, med massor av presenter!!
Vi älskar dig <3

Så var det tisdag...

Tisdag idag då.
Inte likt mig att skriva 2 dagar i rad :) Men jag kände för att göra de idag.
Dagen började med att jag gick till dagis med Tindra och de gick lite sådär när jag lämnade henne men de brukar alltid gå över snabbt så, jag behöver inte vara orolig...
Hem efter de för att packa upp några kartonger och städa lite och plocka som vanligt.
Men ringde även 2 viktiga samtal idag, så de känns bra att få det gjort, inte för att jag vart speciellt mycket klokare men de kommer att bli bra sen när man kommer dit.
Och de andra samtalet var lite knas men jag har ordnat de så nu kommer jag in och sen ska det inte alls vara några problem att fixa de. Med lite hjälp så löser sig allt.

Nu förstår nog inte ens hälften vad jag snackar om, men tids nog så kommer allt att klarna :)

Fast nu vill jag ha helg!
Längtar för en gångskull till helgen, för den här helgen ska jag vara "ledig" och göra saker enbart för min egen skull.
Ska bli rätt skönt de har jag inte gjort på... jag kommer inte ens ihåg när jag gjorde de sist.
Och då är det längsen.

Men nu ska jag göra nå vettigt som att prata med trevligt folk på msn :)


Ni får ursäkta, men jag har inte orkat köra in nå nya bilder på lillan.... men de kommer.

Later....


Måndag kväll....

Ja nu har en ny vecka börjat igen och allt rullar på.
Helgen var inte så värst innehållsrik utan var hemma fredag kväll och såg nå film för mig själv. och på lördag åkte jag och Tindra in till stan som sagt och jag hittade de jag letade efter åt henne :)
Sen mötte vi upp Emelie & Vilma och följde med dom hem och vart bjudna på middag som Jossan hade lagat och de var verkligen super gott :)
Sen lekte småtjejerna ett bra tag och söt vilma som kom och skulle sitta i famnen :)

Men allt som allt så var det riktigt ttrevligt att komma hemifrån och så fick Tindra leka av sig för när vi skulle med bussen kring 19 så var hon super trött, men jag lyckades hålla henne vaken tills vi kom hem och sen däckade hon i sängen efter kvällsgröten.

Här sitter hon och rensar pappas börs....

Efter Tindra somnat så såg jag lite på film och inte så jätte mycket efter de, men dock så kan jag skriva att jag endast sovit 8 under 48 timmar, ja lite var mitt fel men sen har tindra haft en dålig natt och sen har jag inte lagt mig så tidigt. Men nå vet jag att det blir bra...

Så imorgon blir det dagis för Tindra och jag ska ringa massa samtal så jag får lite ordning och sen gå vidare...
Men mer tänker jag inte säga om den saken, förrän jag berättat de åt en person.

Och idag var vi till storheden för att köpa hårfärg till min jätte snygga utväxt :p eller så inte.... Och lite andra småsaker som behövdes...
Men sen så lyckades ju Tindra kasta sin mössa utan att jag såg de, så den vart kvar på hållplatsen :) men som tur är så var den kvar där så C hämtade den sen. Tur de så slapp jag köpa en ny och så hade hon inte haft nån mössa att ha imorgon. Men allt löste sig. =)


Men nu har jag suttit här länge nog så jag ska göra mig klar sen blir det sängen en aning tidigare än igår ;)
Men jag ska även tillägga att de finns så mycket ljust i mitt liv, som alltid finns där och ni är uppskattade till 100%.

Hörs....


Tindra går & helg....

Ja så var de fredag igen och man har absolut inget att göra utan har varit hemma hela dagen och kommer vara de resten av kvällen också...
För övrigt så går Tindra nu överallt och mest hela tiden, kryper knappt nå mera heller :P Min stora tjej har äntligen släppt taget och springer nästan runt i lägenheten utan problem :)
De började igår när vi kom hem från dagis och hon lekte runt och gick lite smått och sen fortsatte det bara under kvällen och hon har då inte slutat än, utan går överallt :D Och hämtar och bär runt på massa grejer....

Min underbara tjej <3

Så om man skulle börja fundera på middag, för övrigt så kör vi dubbel i helgen jag och Tindra =)
Och imorgon tänkte jag väl åka in till stan, synd bara att inte någon är på att följa med lite tråkigt att gå själv men de får duga då. Ska se om man hittar nå vinterskor åt Lillan, fick pengar av farfar Sture för att köpa de. (: Men ska även köpa nå nya halksockar åt henne i nya färger...

Men nu ska jag dra mig till köket och se vad det blir till middag för oss.

Hörs.....


Rubrik lös.....

Ja vad ska man skriva här då....
Igår var Tindras första dag helt själv 5 timmar på dagis och det gick hur bra som helst att lämna henne :)

Och även idag var det inga problem, hon trivs som fisken i vattnet där och vill nästan inte ens gå när jag hämtar henne utan hon ska bara fortsätta leka =)

Nå men igår var de fullt hus här för Christoffer fyllde år, hela 25 år! grattis grattis!
Så kom massa folk och jag hade som vanligt bakat så de fanns fika, de vart en tårta såklart och en blåbärspaj och det var mycket uppskattat :)

Så här såg tårtan ut...

Finns inte så mycket mer att tillägga nu utan jag ska fortsätta med mitt tills jag ska hämta hem lillan.
Så ska slå på en tvättmaskin och diska så man får något gjort idag....


Hörs sen........

15 månader...

I söndags vart Tindra hela 15 månader gammal :) Så nu är hon stora tjejen.



Och inskolningen har gått hur bra som helst den här veckan i månadags skulle vi prova sova där igen men helt plötsligt var hon inte trött alls, så det var ingen ide så vi gick hem för att sova istället.
Men igår så var vi ute på morgonen när vi kom dit som vanligt och efter 40 min ungefär så provade jag för första gången att gå iväg en stund.
Och de gick super bra inga problem alls hon vinkade åt mig och gick med fröken som inget alls :) Och dom var ute och åt lunch sen och gick för att vila efter maten och hon somnade efter en liten stund bara! :D Utan mig!

Min lilla tjej är inte liten nå mera utan en stor tjej som går på dagis.
Efter att hon somnat så gick jag hem så skulle dom ringa när hon vaknat. Och efter 1 timme ungefär så hade hon vaknat och var hur glad som helst. Men hon var såklart glad när jag kom för att hämta henne =)

Och idag gick vi dit och jag var med 15-20 minuter sen sa vi hejdå och så gick jag hem och dom har inte ringt nå än så de måste ha gått jätte bra!
Men dom ska ringa sen efter att hon vaknat så ska jag hämta min lilla tjej, som jag saknar för övrigt...
Är inte van att vara utan henne på vardagarna :P
Men jag vänjer mig.

Nu finns det tid att städa om fixa om dona medan hon är på förskolan 3 dagar i veckan 5 timmar om dan, som hon kommer att vara.

Tindra lekte med pappas nya skor igår och så här kul kan det vara:
       
 
Men efter ett tag så gjorde hon så här :

Hon vart less på skorna och kastade dom :)

Men nu ska jag se lite tv och hänga upp tvätten innan dom ringer, vilket dom borde göra snart ;)
Hörs....

Lunch...

Resten av dagarna under veckan på inskolningen på förskolan har gått jätte bra, vi var ute igår på gården och då kunde Tindra släppa min hand och gå iväg med Joanna (en av fröknarna) och var borta i 10 minuter säkert innan dom kom tillbaka.
Idag var vi också ute men då gick det inte alls att släppa mammas hand utan mamma skulle absolut hålla igen annan :)
Och vi provade även att äta lunch idag de serverades leverbiff och potatis med sås. Hujja! Om jag får säga det själv, jag åt inge men Tindra tog ett par tuggor och verkade tycka om det men sen ville hon inte äta något mer. Plus att hon hällde nästan hela sitt mjölkglas över sig och stolen :)
Så efter vi ätit lite grann så gick vi hem för att äta lunch istället och vila.
För hon var gode trött, hon somnade i trappen men hann väcka henne så hon skulle få äta först.

Nu mera så lägger sig Lillan redan före 20 och de går alldelens utmärkt för hon är väldigt trött på kvällarna, så de är skönt att hon kommer i säng och sen sover hon till halv 8- 8 på morgonen ungefär, de varierar lite...

Och imorgon ska vi äta lunch där igen och sitta med när dom ska lägga dom andra barnen och så ser man om hon somnar där. Men de är mest för att hon ska få se vad man gör efter maten och förhoppningsvis så kommer hon somna där sedan.



Nåja nu ska jag se på tv medan lillan sover än.
Hörs sen....


Inskolning....

Idag var första dagen på förskolan för lillan.
Och allt gick bra hon trivdes som fisken i vattnet kan jag då säga och fröknarna är jätte trevliga, så jag tror inte att det ska vara några problem alls för Tindra.
Vi ska vara där 2 timmar varje dag från 9 till 11 men på torsdag ska vi prova äta lunch där, så vi får se hur det går...
Tindra kunde till och med leka med en av fröknarna en stund utan att kolla om jag var kvar, de kändes skönt att hon redan första dagen kunde släppa. Så man får se hur det går resten av veckan.



Allt för den här gången....