4 månader

Idag vart min lilla bebis hela 4 månader!
Gah så tiden går fort, han ska ju alltid vara mammas bebis så nu får han sluta växa fast han är rätt liten ;)

Bvc besök för vägning och mätning:
5380 g och 62 cm lång
Längden följer han kurvan perfekt lika så huvudmåttet men vikten har han inte gått upp så mkt sen förra månaden. Så en ny vikt kommer tas om 2 veckor bara för att kolla om de är nå tillfälligt, kan bero på att han kräks eller så, så vi får ju se.
Men han är då glad och nöjd så han går det ingen nöd på iaf :P

Annars så ammas han en endast fortfarande och ska smaka på ALLT, har fått kordination på händer så nu tar han med sikte på något sen är det fast!
Sover på natten med 3-4-5 timmar mellan matningarna!
Han har fortfarande storlek 56 på kläder, en del av kort i ärmarna med de beror helt på vars dom är köpta ifrån!
Han har fortfarande stora kläder i 50 som passar än så de är ingen jätte bebis iaf :D

Och bilder bjuder jag ju självklart på :)




Rullar från mage till rygg!


Suger på tummen om han får till det men hela handen eller 2 fingrar funkar lika bra :)
Tutten är han inget fan av men de börjar gå att ha den kortare stunder tills man går ifrån då är den ute lika fort så vi får väl se :)


Världens finaste kille <3

Helg igen då förra helgen avslutade vi med...

2012-02-12_15_06 (MMS)

Helg igen då förra helgen avslutade vi med att barnen fick åka skridskor! Medan bebis låg i vagnen och kikade runt tills han somnade :) Under veckan har jag fått dopet bokat äntligen och mamma fixade lokal att vara i efteråt :) Super nu är det bara att börja fundera på fika som ska bakas och tårta! Igår åkte jag ut en sväng till leos för att surra lite med damerna medan deras barn busade :) Görs för sällan nu mera! Sen tog jag bussen till tuna och promenerade hem med Therese och barnen! Idag ska jag sätta min man i arbete i form av dammsugning och skurning då han har tänkt sig ut ikväll så lite får han jobba för det ;) hahah På tal om inget så har vux äntligen godkänt min nya ansökan så på måndag börjar jag plugga igen den här gången hos Novo hermods så vi får se hur det går! Annars blir resten av helgen lugn för mig och bebis iaf, bara massa mys ikväll <3 Och imorgon kommer mitt hjärta hem <3


Sjukling...

Mammas prinsessa fick feber igår och har kvar ännu idag inte lika hög men ändå!
Hon som är sjuk typ max 1 gång om året!
Nåja men de måste man få vara också :)
Nu ligger hon och vilar iaf :)

Med lite tur så är hon frisk imorgon så vi kan genomföra våra planer.
Annars så ska karln in till banken på en stund sen när han kommer hem så ska jag ta en prommis till dollar och handla lite nödvändigheter och få lite sällskap :)


Kidz...

Kylan fortsätter hålla i sig och de resulterar i att vi inte tar oss till dagis eller jo vi tar oss men jag tänker inte dra ut bebis i kylan, onödigt enligt mig!

Igår så tog jag tag i städandet med dammsugning, skurning och skrubbning av toaletterna allt de medan världens bästa storasyster roade lillebror så gott hon kunde <3
Barnen är även dom hemma och de är fullt hus med massa liv, skönt då de varit tyst för många dagar ;)

Så vi får se hur länge det tar innan dom klättrar på väggarna men vi hoppas på lite varmare grader imorgon så dom får åka på dagis!
Annars då tar vi helg imorgon när min man slutar jobbet så får vi se vad vi hittar på, lite planer har vi så en smula varmare väder ja tack! :D

Nä nu pyssla med annat medan Tiam tar sig en lur!


<3

Fredag! Fast vi tog helg redan igår när k...

Fredag! Fast vi tog helg redan igår när karln kom hem från jobbet. Under veckan har de som alla redan vet varit kallt, kallt... Så jag och Tiam har bara myst här hemma <3 Fast i onsdags var jag tvungen ut för att skicka tillbaka en bok men bebis var noga nerbäddad med filt över vagnen så ingen kyla kom nära han :) Väntar på svar om jag får börja läsa kurser på Miroi istället för på vux, men de går segt som vanligt att få svar från rektorn, två veckor på måndag sen ansökan vart inlämnad så ska söka svar till veckan. För så himla kul är det inte att bara ha en inkomst.... Nu är det fredag då och igår var det kylan slog till hårdare och håller i sig idag och resten av helgen tydligen. Så de är min man som får åka och handla själv så stannar vi hemma i värmen ;) Snart söndag då kommer mitt hjärta hem <3