Nyår! Och vi ska ha alla våra älskade ung...

2011-12-29_12_53 (MMS)

Nyår! Och vi ska ha alla våra älskade ungar hemma <3 De blir att göra god mat och kanske man skulle göra nå efterrätt också :) Sen har vi köpt raketer som vi ska ut och skjuta dock inte vid midnatt såklart utan kvällstid. Hur som helst så blir det mys <3 Under veckan när alla barnen varit borta så har vi varit på stan och kikat in rean då bara på barnkläder vilket inte var mkt att hänga i granen men nå byxor fick vi med oss iaf till pojkarna! Sen har vi handlat och mest myst här hemma och sovit länge på mornarna, skönt!!! Idag hämtade vi hem barnen och städat så de är rent och snyggt. Imorgon på förmiddan kommer även min prinsessa hem som jag längtar <3 Kika lite film sen blir det sängen. Gott nytt år på er alla!!!


Julafton var över lika fort som den kom! M...

2011-12-25_15_00 (MMS)

Julafton var över lika fort som den kom! Men barnen var verkligen super glada och nöjda över alla julklappar och sällskapet :) Även lillan kom tillbaka i fredags för att fira med oss då hon inte kunde följa med sin pappa... Nåja jag klagar då inte att få ha hjärtat hemma ;)) Idag har hon åkt till sin pappa men imorgon kommer hon hem för att fira lite mera jul med mommi & moffa för de vill hon inte missa <3 Sen är hon borta till nyår, även barnen åker på tisdag men kommer hem till nyår så ska vi fira den tsm, mys <3 Idag firar även jag och min älskade man 2 år tillsammans <3 God fortsättning!


2 månader...

Idag blir våran lilla skrutt 2 hela månader!!
Tiden är gått så sjukt fort, de var ju nyss han kom till oss tycker jag <3

Han har iaf strl 56 på kläder nu även fast det är lite stort än, men han kan även ha strl 50 än :P
Han väger 4355 g och är 56 cm lång, enligt senaste kollen för 1 vecka sen ungefär!
Han skrattar och ler när man kollar på han och pratar med han, även själv så har han börjat "prata" och ljuda :D
Han sover många fler timmar på natten, han äter vid 00 -01 tiden och sen kanske kring 4-5 ibland eller vid 6 eller så är det kring 7-8 de varierar en hel del!
Mest glad och nöjd förutom vid matdags och lite för trött :P
Han tar fortfarande inte napp men vi jobbar på det med denna nya som han tar bättre än alla andra iaf, så de kanske kommer!
Utöver de så är de lite mera gråt stundvis nu när han är prickig men nu har så gott som alla torkat och han klarade sig utan feber!

Han är helt underbar helt enkelt <3



Prickar...

Både lillan och Tiam har fått vattkoppor men som tur är så har Tiam bara några få på kroppen och lite mer på huvudet och ingen feber för han än iaf. Lillan har haft lite feber och de märks tydligt att hon verkligen inte är van att vara sjuk då hon endast har varit det nån enstaka gång under sitt 4 ½ åriga liv!
Nåja nu borde nästa de ha slutat komma prickar så nu ska dom snarare försvinna istället :)

Har ju alla barnen hemma då jag inte kan gå ut med 2 st som är sjuka, fast dom andra 2 vill ju på dagis men tyvärr så går det inte.
Nåja vi försöker roa oss bäst vi kan här hemma för att fördriva tiden till karln slutar jobbet, snart är han ledig så :)


Prickiga barn :)

Ska se om man kan göra lite nytta eller ta upp lille herrn som helst ska vara i famnen nu när han är sjuk :)

Helg...

Idag är det torsdag och alla barnen är hemma och vi har tagit helg, skönt!



Tisdag var det bvc för våran lilla kille och 2 månaders kontroll av läkaren, han vart helt godkänd och väger nu 4355 g och 56 cm lång!
Storlek 50 på kläderna och dom sitter perfekt och storlek 56 är lite stort ännu men snart så! :D
Ätningar har fixat sig bättre nattetid då han äter 2 ggr bara och sover 3-4 och ibland 5 timmar i sträck, skönt så mamma får lite mera vila men han föredrar fortfarande att sova på mamma men vi jobbar på det! :)

På eftermiddan var det lucia firande på dagis och lillan var så fin =)




Även Tiam var lucia klädd dagen till ära :D
Med nya tutten som han faktiskt tar bättre än någon annan vi har provat, så vart tipsad om denna!



Onsdag lämnade vi lillan på dagis och sen gick jag och Tiam till moster för att sen åka till komvux för att skriva ansökan till vårterminen, sen vart det stan och handla lite julklappar. Tiden sprang iväg så de vart stress för att mata lille herrn och sen iväg och hämta hem lillan!
Idag var det också dagis men jag hade även utvecklingssamtal och allt var då så bra med lillan och det funkar men hon är envis och tjurig ibland, undra vart hon fått de ifrån?! ;D
Annars alltid en super glad tjej :)

Åkte hem och bara myste i soffan med bebis <3
Hämtade lillan, hem och göra mat sen kom karln hem med barnen, helg!

Så nu får vi se vad vi hittar på nu när snön håller på att regna bort!

Även jag har börjat blogga lite smått med mobilen, enkelt och smidigt då jag mest surfar i mobilen. Inte nu dock, går som inte att skriva länge inlägg :) Men det funkar annars.


Vem blir inte glad av att se denna underbara lilla kille <3


3:dje advent har passerat och julgardinern...

2011-12-08_22_51 (MMS)

3:dje advent har passerat och julgardinerna är upphängda och även julgranen fick vi upp! Lillan hann börja hänga upp kulor tills farfar ringde och ville hämta henne, självklart fick han de så hon åkte iväg och de vart jag som gjorde klart granen. Fast inte gjorde det mig nå tycker det bara är kul och så får jag den som jag vill ha den, (perfektionist som man är) :P Senare på kvällen fick vi besök av mamma och pappa som fick fika och jag fick en fin ljusstake och äggkokare i present för även jag har blivit äldre, 24 år! Tiden går fort... Under resten av helgen spenderade vi i stan och på storheden för att köpa julklappar! Så nu är barnens alla julklappar klara och de är skönt! Nu är det bara några få kvar sen är vi klara för julen :) Lillan kom hem igår kväll och efter hon la sig så slog jag in resterande klappar. Idag har vi varit och handlat och under tiden lekte lillan i maxis minihus, köpte även mera julpapper då det tog slut igår :P Nu blir det snart en dusch och mera att göra!


Äntligen så snöar det mera så man slipper ...

2011-12-08_18_26 (MMS)

Äntligen så snöar det mera så man slipper se allt gräs :) Och lillan misstycker då inte då hon härjade en massa :) De var tänkt att sätta upp granen idag men herrn i huset har inte lyft ner allt från hyllan och jag törst då inte ens prova lyfta de själv, har då för mig att granen är på tok för tung! Nåja då karln kommer hem sent idag så får jag sparka upp han imorgon och fixa de :P Nä dags att vika tvätt innan bebis vill äta :)


Mina små hjärtan <3

2011-11-08_20_25 (MMS)

Mina små hjärtan <3


Måndag

Äntligen snöar det ute!! :D
Men har inga förhoppningar att den ska stanna så vi får väl se...

Och våran prins har blivit 6 hela veckor nu :)
Tiden får inte gå så fort jag vill ju ha min bebis som bebis ett bra tag till :D



Nu har han dessutom börjat skratta och le en massa när man pratar med honom, så söt <3

Annars har Svea haft en sväng av magsjuka tror vi i helgen eller vad man ska kalla de och idag visade det sig att hon har fått vattkoppor, vilket T trodde att hon redan haft men tydligen inte!
De kommer ju självklart ifrån dagis så nu är det bara att vänta och se om lillan får det och bara hoppas att Tiam klarar sig undan då han är så lite....

Så det vart en ganska så trist helg men vi har försökt roa barnen så gott vi kunnat och missnöjda är dom då inte :)

Idag lämnade jag dom 2 största på dagis medan karln var hemma med sjuklingen som inte verkar sjuk alls men prickar har hon då iaf.
Annars kommer det inte hända mkt idag ska hämta hem ungarna sen och sånt...
Dock så blir det inget luciafirande imorgon på S avdelning på dagis, synd men är man sjuk så är man.


Ne nu ropar bebisen på mig :P