Snö!!

Idag har de då snöat för hela slanten :) Eller de började redan i natt hörde jag.
Och har fortsatt hela dagen. Men de är ju alltid trevligt med snö men de finns ju gränser för de också :P
De var snö på halva fönsterrutorna och ändå bor vi på andra våningen =)

Så imorgon är det pengar, så skönt att få pengar igen känns som att det var en evighet sen man fick det :p  Och helgen får man se vad som händer, måste få med mig dom där 2 på lotsvägen :D Så att dom är lika på som jag är... :D haha

Min sötnos lika glad som alltid :)
     Leker med sin stora nalle som hon fick i julklapp :P

Det finns dock inte så mycket att säga om dagen har bara som sagt varit hemma pga av vädret. Men de är skönt de också.
Och att jag fick sms av en kompis som påpekade att jag var lite dryg som bara gick förbi honom :) Eller rättare sagt så hade han tydligen sett mig och Karro i stan, eller snarare 2 som såg ut som oss för vi var ju inte där :P

Och så fick man höra ett nytt ord också :D De var nå helt nytt. Så de nya ordet som gäller nu mera är att man känner sig/ eller är "brunstig" :D haha hur fult är inte de då?! ;P
Ja man brukar ju säga att lite kan roa väldigt mycket och de gjorde det också :D

Nä nu måste jag gå och väcka Lillan så hon inte sover för länge :)

Men först lite ögongodis :)
image87

Tindra på julafton :)
image88

Här står hon upp själv :)
image89

Dagen....

Ja dagarna rullar bara på som vanligt och Tindra blir bara större och större och gör fler framsteg :)
Nu mera låter de som att hon säger pa-pa och mmm ma-ma :P Så roligt att höra henne =)

Och så lite ögongodis på min ögonsten (:

   

Och som Lotta har önskat, lite bilder på hur lägenheten ser ut också =)

Vardagsrummet :
 Och Tindra är såklart med :)   Ja som ni ser så är de fullt med Tindras alla saker :P

Sovrummet:
 Tindras hörna av rummet :)  Och våran säng.

Köket:
   Inge märkvärdigt och ja, julpyntet är kvar än :D

Hallen:
 Och tindras vagn.  Och lite julpynt :P 

Badrummet:
  Och Tindras del i badrummet :P

Såja nu vet ni hur det ser ut hemma hos oss :D

Ska såklart avsluta med bilder på min skatt ;)
image82

image83

Såja, hejs tills nästa gång :)


Lista, 62 frågor!

1. Hur gammal är du om fem år?
 25 :)
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Tindra alltid :P
3. Hur lång är du?
169 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Under ytan.
5. Vem ringde du senast?
Broor såklart ;D
6. Vem ringde dig senast?
Men Brooor, vem annars?! ;P

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

"Hej älskling :) Vad gör du? Puss"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka sms för de mesta, om man inte ringer broor då :D

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Gifta
10. När såg du senast din mamma?
 I lördags när dom var här och hälsade på :)
11. Vilken ögonfärg har du?
 Gröna

12. När vaknade du i dag?

 9 Ungefär....
13. Vilken är din favoritjulsång?
"Last Christmas"

14. Vilken är din favoritplats?

 Hemma :)
15. Vilken plats föredrar du minst?
 Säkert många....

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

 Ja här i luleå skulle jag tro iaf =)
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
 Vet inte....

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

 Tindra när hon gör sitt :D
19. Hur stor är din säng?

 180x200 eller 2mx2,10m om man räknar med sängramen :P
20. Har du stationär eller bärbar dator?
 Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

 Utan såklart ;P
22. Hur många kuddar har du i sängen?

 7 stycken :D
23. Hur många landskap har du bott i?
 1, de jag bor i nu :)

24. Vilka städer har du bott i?

 Haparanda och Luleå =)
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

 Strumpor och skor ;)
26. Är du social?   

 Nå är jag de alltid :P
27. Vilken är din favoritglass?

 Choklad ;D
28. Vilken är din favoritefterrätt?
 Araksbollar :P

29. Tycker du om kinamat?

 Oh ja! :D
30. Tycker du om kaffe?
 Nej inte de....

31. Vad dricker du till frukost?

 Mjölk eller juice :)
32. Sover du på någon särskild sida?

 Höger tror jag nog eller mitten ;P
33. Kan du spela poker?
 Jodå klart =)

34. Tycker du om att mysa/kela?

 Finns det något bättre? ;)
35. Är du en beroendemänniska?

 Jo de är jag nog :) På många sätt ;D
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
 Nej de tror jag inte...

37. Vill du ha barn?

 Har ett redan, men säkert en till i framtiden ;P
38. Kan du några andra språk än svenska?
 Engelska, lite franska och lite finska :D

39. Har du någonsin åkt ambulans?

 Nja, möjligtvis när jag låg i mammas mage :D Annars så nej.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
 Både och =)

41. Vad spenderar du helst pengar på?

 Tindra (:
42. Äger du dyrbara smycken?
 Ja nån kanske....

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

 CSI, Scrubs, Vänner och Girls of the Playboy Mansion :)
44. Kan du rulla med tungan?
 Nix inte de :P

45. Vem är den roligaste människan du känner?

 Jadu de finns många (;
46. Sover du med gosedjur?
 Bara min stora teddybjörn (christoffer) ;D hihi

47. Vad har du för ringsignal?

 50 cent: Outta Control
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
 Jadå, de har Tindra haft nu :)

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

 En röd kudde som Tindra ligger på :P
50. Flirtar du mycket?
 Bara med min älskling <3

51. Kan du byta olja på bilen?

 Jadå säkert, men har aldrig provat :D
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
 Nej kör inte bil :)

53. Vilken var den senaste boken du läste?

 Magdalena Graaf : "Det ska bli ett sant nöje att döda dig"
54. Läser du dagstidningen?
 När jag kan så gör jag det =)

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

 Nej inte de..
56. Dansar du i bilen?

 Jodå ibland :P
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
 rix fm
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
 Några mått på ett paket

59. När var du i kyrkan senast?
 När Vilma döptes :)                                              
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

 Anna
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

 Typ 2 nätter tror jag =)
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
 Ingen tyvärr....

 


7 månader....

Idag vart min lilla Tindra 7 månader gammal :) Stora tjejen är hon nu....

Ja nu har man bara tagit det lungt ett tag. Man har passat på att vara med älsklingen medan han var hemma under jul och så (:
Så nu har det gått tillbaka till vardagen så man är ensam hemma hela dagarna med lillan och umgås med älsklingen på kvällarna....
De funkar ju och så är det ganska så skönt också =)

       

Annars har det inte hänt så mycket, förutom då att Tindra kan sitta själv och så står hon på benen när man ställer upp henne, rätt länge står hon nu också. Min duktiga tjej :)

Här sitter hon och leker med hennes katt som hon fick i julklapp =)
image60

 Här står hon på bordet =)
image64

Så ska sätta mig och se tv med älsklingarna nu =)