7 Månader

7 månaders update!

Vikten står på 7105 g och 64 cm lång!
De är nästan 1 kg sen förra gången vi var där, mammas matvrak :P
Nu mera äter vi mat 1 gång om dagen, gröt likaså och däremellan ersättning, ammas och välling!
Han sover 2 ggr om dagen, till natten lägger han sig kring 19-20 sen ibland sover han till 04 eller så vaknar han där emellan och vill äta. Men de ska nog gå till sig!
Ålar i rasande hastighet och busar som mest då man säger nej ;D
Men han är världens finaste och gladaste bebis <3

Ett riktigt charmtroll ;)


Han charmas lätt människot som går förbi så dom kan inte låta bli att stanna till och prata lite med han som han besvarar med ett leende och ett tjut ljud möjligen! :)
Han är oemotståndlig med andra ord <3

Älskade underbara ungar <3 Tiam vart idag...

2012-04-29_11_44 (MMS)

Älskade underbara ungar <3 Tiam vart idag 7 månader gammal, hojja så tiden går fort men än är han mammas bebis ;) Lillan är hos sin pappa hela denna vecka så saknar min prinsessa <3 Vädret har blivit bättre efter massa regn så vi njuter för fullt :) Nu dagis sen till moster! Älskar min Tommy <3


Fredag och helg...

Eller helg tog vi redan igår så fort karln kom hem från jobbet...
De är tyst här hemma då alla barnen är borta även lillan har åkt, men snart är det söndag så hon är snart hemma igen :)

Annars har vi inte pysslat med mkt, pluggat mest och myst med bebis under dagarna, men de får gärna bli bättre väder ute, tack!

Idag var vi uppe redan kring 8 och då var det en herre som inte ville somna om utan låg och slog på mamma och riva lite i håret och nypas allt för att mamma skulle vakna ;) Busunge <3



Men nu vilar skrutten och jag försöker få upp min man, hade ju tänkt storstäda, byta gardiner och allt sånt :P De ska göras i helgen iaf!
Senare idag ska vi in till stan för att umgås med min systrar då minsta åker hem igen imorgon efter att hon haft 4 veckors praktik i g-stan.

Längtar efter sommaren så de blir varmt ute :)
Nä nu ska jag hoppa upp min man så han inte sover bort hela dagen <3


<3

6 månader

Lille plutt har jag som sagt blivit 6 månader och här är då updaten efter bvc kollen!

Han vägde 6180 g och är 64 cm lång!
Han ammas fortfarande men äter en skvätt ersättning på kvällen för att sova längre. Som vi kommer byta ut till välling inom kort.
Han äter lite "mat" till lunch dom flesta dagar och just nu gröt på kvällarna innan läggdags.
Han ålar runt på golvet men de går mest bakåt och runt just nu iaf :)
Han sitter kortare stunder utan stöd så även de är på gång! Mammas duktiga kille <3

Han är fortfarande världens gladaste bebis :D


<3

Mammas skatt <3