Bra nyheter...

Idag fick jag väldigt bra nyheter :)
Allt gick jätte bra på soc och jag får ta den lägenheten jag ville ha, men de enda är väl att jag själv får betal typ 150 kr för hyran. Men de är inga pengar alls att ens prata om =)
Så med andra ord så är jag väldigt nöjd med hur dagen gick.
Fick veta en massa där och vilka papper jag ska fixa och vad för nå jag ska söka i bidrag. Så efter mötet så åkte vi direkt till skatteverket och hämtade pappret dom ville ha och sen tog vi en lunch och efter de åkte vi till lulebo för att lämna i intyget och ett namn till borgenären. Fast de sista har inte riktigt löst sig men de ska nog vara fixat imorgon.
Så jag kan få hem kontraktet och skicka in den så ska resten bara rulla på :)
Men jag behövde även kontoutdrag från banken så de fixade vi och sen gick vi till försäkringskassan för att hämta papper om bostadsbidrag och utfyllnadsbidrag. Så även de är fixat, väntar som sagt bara på kontraktet så jag kan fixa resten...

Men nu ska ni få höra nåt väldigt klantigt jag lyckades med idag då!
Efter vi hade varit på alla ställen så gick vi tillbaka till bilen och jag la alla papprena jag hade i mappen på biltaket och så satte jag in Tindra i bilen och rökte. Sen klev jag in i bilen och vi åkte hem...
Sen när vi kom hem och håller på att plocka ur Tindra ut bilen så börjar jag tänka, vars är mina papper och frågar emma de? Vi kollar i bilen men sen kommer jag på att jag glömmde dom på taket!
Haha tror ni jag är klantig? ;P

Så de var bara att slänga i Tindra lite mat och sen ta första bussen in till stan för att leta efter papprena.
Letade först där vars vi hade parkerat vid domkyrkan men inget där så jag gick efter vägen vars vi hade kört.
och när jag kommer ner till norra hamn så ser jag massa papper som ligger på trottoaren. Ja! tänkte ju jag såklart och de var alla mina papper :D
Så jag samlade ihop allt, dom vara bara lite smutsiga men inte gör de nå. Nu slipper jag hämta ut alla papprena igen, tror ni det var en lättnad eller? Ganska så.
Men de kommer jag säkert få höra länge.... :P

Med de sagt så kan jag även säga att med allt de här fixat så har de lyfts en stor tyngd från mina axlar, jag känner mig mycket lättare nu. :)
Nu börjar allt....


Mamma och Tindra, 3 månader gammal bara.... :)
All min kärlek till min underbara familj som stöttar mig i allt <3

Återkommer imorgon med uppdatering om hur allt gick... :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så härligt att allt börjarlösa sig nu! SÅ glad för din och Tindras skull! Kram!

2008-10-14 @ 08:37:15
Postat av: Broor

Haha broor, det står att jag kommer ifrån skara när jag besöker dig :P

2008-10-14 @ 15:20:18
Postat av: Alina

Najjs blogg du har! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback