Nytt...

Ja men då ska jag tala om vad som hänt hittills i veckan och de är en del :)
Måndag hade jag ett möte på arbetsförmedlingen med min handläggare och de tog nästan en hel timme hos henne, men efter de så skulle jag passa på att kopiera papper så jag kunde skicka in om bostadsbidrag och lämna in till soc så hon fick min handlingsplan...
Sen åkte jag tillbaka till Karro för att hämta Tindra eller rättare sagt så stannade vi där och vart bjudan på värsta lyx middan :P haha

Tisdag var de lämning på dagis som vanligt efter en veckas ledighet och efter de gick jag hem för att städa och ringde 2 viktiga samtal.
Var av den ena ringde upp ganska så snabbt så jag fick veta att mina pengar var på väg in och skulle skriva en lista på saker jag behövde och lämna in så fort som möjligt :)
Gjorde även plättar och bjöd Karro på middag....

Idag onsdag har jag varit in till stan med Emma för att lämna in den där listan och har jag lite tur så kommer jag få pengar för möbler under nästa vecka, så jag äntligen kan flytta in i lägenheten min.
Men så ringde även kvartersvärden upp mig under morgonen, så fick jag fråga allt jag skulle fråga och som jag trodde så får jag hämta nycklarna till lägenheten redan på fredag, behöver alltså inte vänta tills på måndag =)
Och så gick vi även en sväng på stan för att Emma skulle kika på nå jackor och hon hittade en super fin, vart själv sugen på en sån fast en kortare modell då.
Ska se om jag har råd att köpa den, skulle verkligen behöva en ny jacka har haft min en massa år nu. Dags att byta till en ny och betydligt varmare.
Eller så har jag tur så kanske jag kan få den i födelsedags present, är ändå bara lite mer än 1 månad tills dess :P

Men imorgon så ska jag lämna Tindra på dagis och sen gå till Karro för att väcka henne (jag har tillåtelse) :P
Och sedan ska jag in på banken för att betala min första egna hyra och få ett kvitto som jag kan ta med på fredag. Men måste även in på apoteket för att hämta ut ett nytt recept, så jag hoppas dom har de inne den här gången då... Har dom inte haft de senaste gångerna utan då har jag varit tvungen att åka in till stan för att hämta de. Irriterande sånt där...

Men jag ska även börja packa lite av mina saker så jag har nå att köra till lägenheten i helgen, så jag kan börja fixa till åtminstone.

De vart ett långt inlägg och hela veckan har inte ens gått än. Har inte ens hunnit skriva om helgen men det får bli närmare helgen, alltså på fredag skulle jag tro när jag vet vad som händer. Eller de finns lite planer som jag funderar på. Så man får se ;)

Hoppas även på en grej..... Fast jag vet att det kommer bli så ändå ;)



Jag ska se lite tv nu och prata med mitt folk på msn ;)

Hörs sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback