Ny vecka...

Ja de känns som om veckan började idag istället för igår och de är ju för att jag kom hem efter en lång helg uppe i byn :)
Fast har hunnit få en del gjort idag ändå.
Var hos Karro på morgonsidan för att hon skulle hjälpa mig med Tindras ögondroppar och så tog vi en sväng till ica.
Sen gick jag hem och då somnade Tindra såklart i vagnen så jag lät hon sova och stannade ute ungefär 40 min, men jag var inte sysslolös inte utan Lulebo ringde och sa att alla papper är klara så de är bara att jag kommer in och skriver på dom så är lägenheten min "på riktigt" :)
Och hon påminnde mig även om att jag måste ha en hemförsäkring innan jag skriver på papprena, så då var jag tvungen att ringa till mamma först för att fråga hur jag skulle fixa de. (Jag har inte en aning om sådant, har aldrig behövt ha de förrän nu)
Men hon tyckte att det skulle vara enklare om jag ringde pappa för han kan mera om de. Sagt och gjort så gjorde jag de och pappa kollade upp de på internet på en gång och tecknade en försäkring åt mig och gav mig försäkringsnummret så jag kan skriva de på pappret, för papprena från försäkringsbolaget kommer inte förrän om en vecka.

Så imorgon har jag också lite saker att göra:

  • Ringa dagis och sjukanmäla Tindra, för resten av veckan.
  • Ringa min handläggare angående kontraktet och möbler.
  • Åka in till stan för att skriva kontrakt.
  • Hinna träffa min handläggare troligtvis för att lämna massa papper.
  • Måste på apoteket och köpa nytt nässpray åt Tindra :)

De var de jag kunde komma på nu men de blir säkert mer jag måste göra imorgon bara för de. =)
Måste även få påpeka att jag blev riktigt irriterad på Tindras ögoninflammation ikväll :/ Den har gjort så att hon har blivit ännu mera förkyld och de visade sig med att hennes näsa slog igen helt för 2 ½ timmar sen, så hon inte har kunnat andas genom näsan. Men jag fick henne att somna efter många om och men efter att jag tog bort tutten så hon istället kan andas genom munnen lättare. Och de är första gången hon sover i sin säng utan tutte :)
Man kanske skulle prova vänja av henne från den?! (:

Nej nu ska jag göra klart de jag gör sen blir det att sova, kan tänka mig att de blir att kliva upp tidigt imorgon....
Så de blir väl ett inlägg imorgon efter jag fixat allt de dära ;)


Mammas prinsessa <3

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Har åxå blivit förkyld! Ont i halsen och snuvig!

Saknar Er redan!

Pussa lillan från mig!

2008-10-23 @ 14:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback